måndag 29 mars 2010

... och så var Solstrålen döpt!

Det blev en lyckad dag trots allt! Goda smörgåstårtor som snälla mormor fixat, goda bullar och kakor från farmor och faster Tona och söta tårtor... Sockerkakor med glasyr och rosa sockerpärlor, muffins med rosa kräm och små silverkulor...


Jaa det har jobbats ordentligt, det var det värt, det har varit roligt och blev så lyckat! Alla var glada och en god stämning spreds... Snöflingan var stolt, likaså Gudfadern och moster Fejan... Prästen nöjd och tyckte vi var en fröjd för ögat och det var ju roligt att höra trots att skönhetssömnen inte hunnits med denna vecka!


Nu var detta projekt slut och nästa ska tas vid... men först får barnen friskna till!


T tycker nog att det är trädgården som måste börjas på när det torkat till( och det dröjer ju några dagar innan leran torkar :)), men först ska jag bara måla lite vitt...


Tack alla som stöttat och hjälp oss med dopet... det betyder mycket!


Kram Marielle ♥

12 kommentarer:

  1. så skönt att allt gick bra med dopet!

    ja, jag har vårstädat på bloggen. jag tyckte det var dags. när jag inte möblerar om i huset får jag göra det på bloggen ;)

    ha det gott!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Härligt att ni kunde genomföra dopet. Fint det var med små ord runt glasburkarna på bordet.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att daen blev så lyckad! Hoppas att ni kan ta och pusta ut och ta det lugnt nu - det behöver man också.

    SvaraRadera
  4. Såg riktigt smaskigt ut. Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Hej Du Rara!
    Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Ville bara titta in och ge dig en försenad tack-för-din-gulliga-kommentar-kram men antar att jag får ändra det till en stor påskkram istället.

    Ha en bra påsk och njut av tiden med dem du älskar. ♥

    KRAMISKRAMAR // OLIVIA

    SvaraRadera
  7. Det ser ut som att ni haft ett jättefint dop. Med mycket i rosa. Gulligt!

    Önskar dig en glad och lugn påsk!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Glömde att säga att jag har också haft shelties, tre stycken.

    Agneta

    SvaraRadera
  9. Skönt att allt gick bra!
    Ta hand om varandra nu och hoppas nu att ni slipper vara sjuka något mer!:)
    GLAD PÅSK
    Kram

    SvaraRadera
  10. Va fina bilder ... det måste varit ett fint dop :)

    Hoppas att ni kommer att få en fin påsk helg med mycket mys:)

    K R A M // T i n a

    SvaraRadera
  11. Vill önska er en Glad Påsk!

    Kul att dopet gick bra, härligt när man har hjälpsam familj runt sig.

    Kram Rebecca.

    SvaraRadera