torsdag 25 mars 2010

...mera projekt, prästbesök, städa, tvätta, hostiga barn, dop och bröllop!?



Och så var det TORSDAG och inte vilken torsdag som helst, en trött TORSDAG! Har 2 hostiga barn här hemma och är väldigt orolig, det har varit en vakande natt med vatten, alvedon och TV tittande och som om inte det var nog dök det plötsligt upp fler tankar, ideer och projekt plus att det ska städas, tvättas, fixas mat..... En 2- barns mammas vardag! eller? :)



Igår fick vi besök av prästen och jag säger vilken präst... Underbar! Vi gick igenom dopet, pratade om allt mellan himmel och jord och vad skönt det är att ibland inför någon okänd (precis som här) lätta på sitt hjärta♥....

Sist men inte minst undrade han om vi inte skulle slå till på ett bröllop också? Jag log, T såg lite fundersam ut, men efter att prästen lämnat vårt hus log T också och sa: Jaa vi kanske skulle gifta oss snart! Verkar faktiskt lite mysigt!



T har nu lämnat stadiet FINANSIERING och närmar sig tankarna GIFTEMÅL, går snabbt i svängarna... vem vet nästa sommar kanske han frågar på allvar och så har vi gift oss innan 2030! ;)


Dagens lista:

Tvätta fönster :(

Sortera alla projekt:/

Hämta halsband till Solstrålen :)

Ta hand om tvätten :(

Städa badrum :(

En kväll på stan i stans nya barnbutik.... :)



Marielle ♥

9 kommentarer:

  1. Tack för din hälsning hos mig, vad kul att jag fick hitta hit också! :-) Du har en jättefin blogg, jag kommer helt klart att besöka dig igen. :-)

    Kram Therése

    SvaraRadera
  2. Boken är abslout värt checken. Allt kan man inte laga, brukar inte ha t.ex älg i fryset, men den är helt klart värd 25kr!!

    Marika

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren hos mig. Kul att du har en likadan ljuslykta som jag från underbara Butiken. Brukar ta mig en sväng dit ibland. Gillar Anette Floss (hihi heter hon så) saker. Hoppas du blir nöjd med halsbandet som du ska hämta där idag.
    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. Det är klart att ni ska gifta er! =) alla tycker att det är ett såå STORT steg, men att få barn tillsammans är mycket större. Livet som fru blir ganska likt det som sambo. visst är det få som gifter sig, synd tycker jag för det är ju så mysigt och kul att få gå på bröllop.

    Hoppas att du fick gjort allt på listan,
    kram Rebecca.

    SvaraRadera
  5. Klart ni ska gifta er!:) Säger som becca, att skaffa barn är ju ett större steg och i och med barnen är man ju ändå kopplade till varandra hela livet!:)
    Hoppas att du fick gjort allt på din lista.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var en lång lista;)
    Här skulle också fönstrena behövas putsas, fy vad de ser ut när solen ligger på men idag har inte solen varit framme;))

    Krya på barnen!
    Kram C

    SvaraRadera
  7. Å va spännande om det blir giftemål oxå! Lycka till med et! Kul det var att läsa lite om vem du är...
    Ha en bra helg!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  8. Tack för titten hos mig! Då fick jag chans att hitta till din fina underhållande blogg :) Vaknätterna känns igen.... Tur dom underbara stunderna med barnen är i majoritet. Ha en skön fredag och hoppas ni mår bättre. /Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Ja visst finns det fantastiska människor som man bara helt plötsligt pratar och pratar med :) I bra samtal finner jag energi! va kul att frågn om giftemål är väckt ;) Pirrigt va!?

    Hoppas att du får en härlig helg med vårsol och att ni mår väl tillsammans!

    K R A M // T i n a

    ps. Jag gillar också Godnatt Mister Tom ;)

    SvaraRadera