torsdag 18 mars 2010

Fler ideér och tankar efterlyses!


Så här ser vårt sovrum ut idag, men snart ska det bli ändring på det! Har fullt mad tankar och ideer! Vill ha en svart gavel, väggord, BoksTäVer, vitt, speciella men få detaljer att vila ögat på...
Önskar gärna tips och ideer för ett bestående sovrum!
De vackra monogramen har min farmors mamma gjort, Anna, vilken kvalitet,(skulle tippa på att de är gjorda någon gång under 40-talet) Jag älskar dem!
Dagen annars idag har inte bjudit på många höjdpunkter, men en alldeles speciell... Paket från Elsas hus.... ROSA.... visar senare och sedan dopgåvan till lilla Solstrålen....
Jag älskar att shoppa och det är så smidigt på nätet, för smidigt ibland (och pappa den där termosen, den svarta som kom på posten, var faktiskt en julklapp till T från företaget!)
I helgen väntar mera bak... TACK för alla tips och råd kommer att visa efter dopet vad det blev och hur det såg ut!
Marielle ♥

13 kommentarer:

  1. Hej Marielle, och tack för din kommentar i min blogg! Ja köksmattan är kalas, i plast och bara att spola av!! =)
    Vilket mysigt sovrum ni har! Det ser väldigt rogivande ut!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det är inte så lätt att komma med tips när man inte ser mer av det nuvarande sovrummet, kan du inte visa mer bilder? :-) Om du gillar omväxling skulle jag välja att montera väggordet på en träskiva till en skylt istället för direkt på väggen. Då kan man ju flytta runt det!

    SvaraRadera
  3. Sådana där broderier har jag också fått av min mormor. Bl a ett lakan som jag sytt en gardin av.
    Fina saker du visar i förra inlägget.
    Vi gifte oss i höstas och vi hade en borgerlig vigsel och sedan bjöd vi på middag hemma hos oss. Det var bara de närmsta med, men så mysigt och vi hade så kul. Verkligen en dag att minnas!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag funderar också på en svart huvudgavel. Det tror jag skulle vara snygt. Tavlor med svarta ramar och svartvita texter eller bilder i är också snyggt.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Underbara broderier! Sådana hantverk kan man bara inte få för mycket av:)
    Tapetserarkursen kan jag verkligen rekommendera, jag har försökt klä om lite möbler på egen hand tidigare, men det blir verkligen skillnad när man får lite råd på vägen ;)
    //Ida

    SvaraRadera
  6. Tack för söta kommentaren hos mej!
    Jag är ju vit(som snö;) o jag tycker att med helvit bas kan man ändra det mesta efter årstid... För mej svagt rosa o lime om vår o sommar o jord o brunt om hösten o ett enstaka rött inslag till jul.... O enstaka bruna, grå o svarta inslag är alltid vackert till vitt
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. själv tycker jag att ni har det jättefint där i ert sovrum! och jag håller med om att de där korsstyngnen är helt underbara. vad härligt att ha ett sådant arv från någon i släkten!

    håller också med om webshopping. det är livsfarligt men härligt. köpte presenter till lillans födelsedag från ABC-leksaker. kan jag rekommendera :)

    ha en skön helg!! / J

    SvaraRadera
  8. Sovrummet kommer säkert bli kanonbra sen när du har kommit på hur du vill ha det!:-)

    Ha en fin dag!

    Kraam Sofia

    SvaraRadera
  9. Jag måste säga att tavlorna i förra inlägget är så jättefina.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  10. Hej! Vilken mysig blogg du har, tycker det är så roligt att hitta nya bloggar fulla av inspiration och ideer. Roligt att förnya sovrummet, hade också önskat att vi kunde göra det. Men det får bli ett projekt åt gången, först blir det köket.

    Ha det gott! kram Linnéa

    SvaraRadera
  11. Vad fint det är med monogram, ta väl hand om dem!!! Ibland tröttnar man på de moderna sängkläderna och önskar sig ett romantiskt med spetsar, tullilull och massor av kuddar fulla med monogram!!
    Ha en skön fredag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Kul och spännade att göra om i sovrummet.
    Jätte fin blogg du har.
    Ha en trevlig helg!
    Rebecca

    SvaraRadera
  13. Det verkar som ideerna aldrig vill ta slut..men det är kul.
    Kram Lotta

    SvaraRadera