lördag 20 mars 2010

Vår stora snögubbe!

Det gäller att ta vara på de soltrålar som lyser...
Denna snögubbe gjorde Snöflingan och jag för en vecka sedan! Vi NJÖT båda av att vara ute i SOLEN och varmt var det, nästan sommar tyckte Snöflingan som inte ville ha mössa på sig!
Idag är det inte mycket kvar av denna gubbe, man skymtar mer och mer vår oinredda trädgård!
Igår var det bak som gällde! och muffinsformarna som kom med paketfart användes flitigt... och medans jag bakade testade Solstrålen sin nya sittdyna från polkadot, de matchade varann så bra, mera ROSA!
Idag blir en sådan där plockepinndag... ska förbereda inför dopet, det ska planeras med sittplatser vi blir ca 40 gäster, det ska bli så roligt att ha "fest" hemma, det har vi aldrig haft innan, bakas lite till, kläder och dopklänning ska inventeras och hängas fram, inköpslista och planering för den kommande veckan...
  • Handla mat + tårtingredienser
  • IKEA Kaffemuggar + pallar
  • ROSA + vitt; svart godis
  • Klippa
  • Måla litet bord
  • Förbereda vaserna
  • Köpa blommor
Oj vad jag låter strukturerad :) Det är ju viktigt att planera precis som jag gjorde förra veckan, fredagen som skulle bli så effektiv, vad hände?
När är ni som mest effektiva?

Marielle

6 kommentarer:

  1. Jag är mest effektiv i sista minuten! Men håller med om att bra planering inte kan skada. I april har vi konfirmation här, med mycket gäster. Har lärt mig lite av förra konfirmationen och börjar redan nu att köpa in servietter & co.
    Kan trösta dig med att det regnar även här idag. Men, som du säger, det är en bra anledning att få någonting gjort inomhus!
    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt besök hos mig :)

    Men jag är oxå en list görare. Jag älskar listor. Jag gör listor på allt. Listor dit, listor hit, listor här och där...

    Fröken M

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt mysiga besök hos mig och extra tack för din supergulliga kommentar. Jag hoppas verkligen att du vill fortsätta läsa min blogg för jag kommer absolut fortsätta läsa din. :)

    Kraam, Olivia. !♥

    SvaraRadera
  4. Så fina formar du har hittat! Ibland är det så bra att strukturera upp tillvaron, men bara lite lagom = )! Vad kul att du har skaffat ny kamera, det är så kul att fota (när det blir som man vill, ibland blir det ju INTE det).

    Ha en skön fortsättning på helgen!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  5. Oj, vad mycket du ska hinna med. Skriva upp på lappar och pricka av är min grej, då har man koll. Roligt att baka när man har fina formar :-)

    SvaraRadera