onsdag 17 mars 2010

Bröllopstankar!!


Idag har det varit städdag här hemma!!! men tankarna springer som vanligt åt helt andra håll!
(Bankmannens tankar!)

Dammat och nybäddat var det här och då får man passa på med den stora svarta kompisen... Här sover lilla Solstrålen tillsammans med sina kompisar... men när mina planer börjar rulla ska hon få ett alldeles eget rött rum! (efter dopet). Tavlorna på väggen är tillägnade Snöflingan och Solstrålen, jag har gjort varsin till dem för det tycker Snöflingan är viktigt... rättvist ska det vara! Mobilen är också handmade av mig... hittade ingen som jag tyckte stämde med färgerna här hemma...


Städat och babysång... Ja en fullspäckad dag för en hemmamamma och naturligtvis som varje dag en promenad för att kämpa med de där KG:arna!


Angående bankmannens tankar får jag nog fortsätta att föra en dialog med honom för T är fortfarande i finansieringstankar.

Rosa och svart, kanske ett sommarbröllop, fina ringar, fest i trädgården... N tycker det är så viktigt att mamma och pappa gifter sig med varandra, hon själv med Emil, fast han inte är så sugen och Fejan med Moffe. Många tankar i ett litet huvud!


Vem ska ni gifta er med?


Marielle

9 kommentarer:

  1. Tack för besöket! Trevlig blogg du har, ser att du nästan är lika "ny" som jag!
    Kul att du tyckte om mitt namn, kanske tycker du om det ännu mer när jag säger att mitt andra namn är Mari...?? En omvänd version av dig så att säga!
    Jag ska inte gifta mig, det har jag redan klarat av. Har varit gift i snart 17 år (fy vad tiden springer iväg och fy vad gammal man börjar känna sig...)
    Förstår bara inte vad bankmannen har med giftemålstankar att göra...? Får ni ingen finansiering annars, eller hur ska jag tolka detta?
    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Ok, krångligt det där men jag vet vad du menar. Även här i Tyskland finns det en del "lustiga" arvsregler. Min man har t ex ärvt ett halvt hus av sin morfar, men hans mamma har "borätt" där så länge hon lever. Det betyder alltså att min man äger ett hus som han själv inte har rätt att bo i och ej heller kan sälja. Jo sälja kan han det nog, men jag tror inte att de nya ägarna vill vänta med att flytta in tills svärmor gått bort...krångligt?

    Men har man hus och barn tillsammans så kan man väl slänga en ring på fingret också! *blink* hur oromantisk anledningen än kan vara...*ler*
    /Elle

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tavlor du har gjort! Like a lot!!!
    Vi har pratat giftermål i flera år men ännu har vi inte kommit till skott...
    Men mannen i mitt liv det är han ändå♥♥♥
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad kul att du kikade in på min blogg! Tack för kommentaren.
    Vilka fina saker du gjort!
    Vad spännande med bröllopstankar... Har själv varit gift i 5 år (i maj) med min stora kärlek!!
    Ha ett gott veckoslut!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Hihi, jag är redan gift! Faktiskt ända sen jag var tjugo år, bara barnet :) Men vet man att det är rätt, så vet man.
    Hann din mamma redan börja jubla? :D

    Hoppas ni alla mår bra nu!

    SvaraRadera
  6. Så fina tavlor du hade gjort till de små!

    Och om jag skulle gifta om mig, skulle det bli med min nuvarande man, vi har varit ihop sedan vi var 15 år, och gifta i 20 år, totalt har vi varit ihop i snart 31 år...otroligt, vad tiden går fort när man har roligt!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Snygg mobil och vackra tavlor! Måste ju titta in här då du hälsade på hos mej häromdagen. Vad händig du är. Dendär mattan skulle ju passa fint in hos er. Men som du märkte bor jag i Finland och mönstret var på finska. Men kanske du klarar av att virka en sån då du sett den på bild.

    Trevligt med bröllopstankar! Firar 5-års bröllopsdag i sommar. Träbröllop blir det visst då.

    SvaraRadera
  8. Kul att du hittade in till mig! Känner igen det där med bröllop, vår bank har också gjort sina antydningar. Om..... jag skulle gifta mig vilket jag absolut skulle kunna tänka mig så vet jag bara inte hur.... jag har nog aldrig drömt om det där stora pampiga bröllopet men vill ändå ha något extra, ja hur nu det går i hop. Lycka till med Era funderingar. Kram

    SvaraRadera