tisdag 16 mars 2010

En tisdag tillsammans med vardagsrummet!

Idag kommer bilder från mitt vardagsrum, som jag hållt på att möblera om och om igen! blir aldrig helt nöjd! Är det någon som har någon ide eller förslag?
Dagen idag började med provtagning på vårdcentralen, alltid lika nervös, väl i stolen blir jag kallsvettig och när det är över förstår jag absolut inte vad jag oroat mig för!

Väl hemma väntade solen på mig! Det blev en långpromenad med lilla solstrålen, jag njuter så, det är så skönt!

Hemma väntade posten på mig, måste faktiskt erkänna att jag blir snopen när personer som stått mig nära medelar via brev att de inte kan komma på det stundande dopet. Är ett telefonsamtal för mycket begärt?

Jag har lovat mig själv att inte fundera mer kring detta! Så nu är det glömt!


Trevlig eftermiddag på er!


Marielle

15 kommentarer:

  1. Fina stolar med prickigt tyg. Jag har 2 st som är snarlika dina som ska få nya "kläder". Jag ska även måla armstöden och benen vita. Hmmm, kan det vara så svårt att slå en signal.... Inte bra gjort, men inget som du ska lägga din energi på tycker jag.
    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg! Jag är också mamma-ledig och har börjat blogga. Perfekt när man hänger hemma mycket, eller hur!?

    Hej från Jenny
    http://ut-in.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för din kommentar i min blogg!
    Men ooj, vilken fin blogg du har! Ska genast sätta mig och kika lite, hit kommer jag tillbaka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej! Lite lustigt att du också är lärare och kommer ifrån Uddevalla:=) Världen är allt bra liten. Du har en fin blogg och vardagsrum och jag lägger genast till dig i min blogglista så jag hänger med på dina inlägg!

    Hälsningar
    Marika

    SvaraRadera
  5. ...förresten, hur gammal är du och när flyttade du härifrån??, blev likosm lite nyfiken kände jag:=)

    SvaraRadera
  6. Så snyggt alltså.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Skall inte påminna dig men det var skumt...Vad fint du har gjort i vardagsrummet...Jag vill ha TA ljusstake, så fina. Kramkram Anne

    SvaraRadera
  8. Tack för din kommentar! :D
    Ang. hjärtat med bilden så köpte jag transferpapper på Panduro som är ett speciellt papper som man stryker fast på tyget.
    Är som ett vanligt A4 vilket man kan köra i skrivaren. OBS bilden skall vara spegelvänd vilket man ställer in på skrivaren (Om jag minns rätt) Det står i allafall på kartongen hur man gör. Fans två olika sorter, en för ljust tyg och en för mörkt tyg. Det var inte svårt och det blev ett väldigt fint "tryck".
    Lycka till med din kudde! :D
    Kram Tin

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig tapet ni har i vardagsrummet.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Va kul att du tittade in hos mig : )
    Så himla fint du har det hemma, gillar dina rosa detaljer...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Jättesnygga bilder o fin blogg!

    /Änglahår

    SvaraRadera
  12. Bra att det är glömt!! lägg ingen energi på detta...lägg energin på ett fint barndop istället.....fundera på smörgås tårta jättelätt och gott...vanlig fruktsallad med grädde eller glass.....
    Ha en underbar dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  13. Vilket fint vardagsrum in har, gillar ditt vita skåp!

    Nu förtiden när folk skickar en massa sms så brukar man ju få sånna besked så och det tycker jag är hel konstigt, håller med dig är det så svårt att ringa och berätta, men ibland har man väll inte tid att ringa men att skicka ett brev borde ta mer energi än att lyfta på luren, Ja ja. Hoppas att ni får ett mysigt dop iallafall.

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  14. Åh så fint ni har det hemma! Jag tycker möbleringen var jättemysig. tapeten var verkligen läcker.

    jag önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  15. Kul att ha hittat en blogg där inte allt är vitt och det blandas gammalt med nytt. Det gillar jag också!:)
    Kram

    SvaraRadera