lördag 10 april 2010

Prickar.....................................

Häromdagen traskade jag till vårdcentralen... ja inget allvarligt, bara lite som Snöflingan brukar säga! Jag ville att någon duktig doktor skulle titta på alla mina prickar........................................ Nu när solen väl börjar lysa och alla kvällstidningar sakta men säkert visar sina bilder, jaa då väcks oron till liv, och jag kände att jag ville denna vår ta tag i det eftersom jag känt en viss oro för dem små liven de senaste fem somrarna!


Nervös var jag och det är kanske inte så konstigt med alla cancerformer som hälsat på i vår lilla familj. Jag var säker på att jag var tvungen att ta bort ett antal och hade också misstankar om att detta skulle leda till behandlingar, medeciner mmmmmm. ( ni får lov att tro; hon är inte riktigt klok)

Antingen var det inte en duktig doktor eller så är jag otroligt nojig!

Fullt fina var alla mina små prickar, ingen att oroa sig för, hålla koll så inga nya dyker upp nu efter 30... Fullt frisk alltså, tänk vad man grubblar och oroar sig i onödan! Så nu i vår och sommar ska jag sola, med måtta förståss, och utan oro...





Marielle ♥

3 kommentarer:

  1. Även mina familjemedlemmar ska kolla prickar framöver. Min man har många och stora! Förra veckan kom han hem och bad mig kolla ryggen, jag upptäckte att en av de stora hade en förhårdnad under huden!! Hudläkaren får nu ett besök framöver! Man vet ju aldrig. Hellre kolla en gång för mycket än för lite.
    Sola ska jag göra, men med måtta. Ligger inte gärna och steker mig i solen. Det blir naturlig solbränna av utomhusvistelser!

    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha kollat dem i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vet precis hur det är! Här har cancer varit en otäck förföljare i släkten, så till slut tog jag mod till mig och bokade tid på vc för att kolla mina prickar. Jag hade turen att få komma till en läkare som jobbat som cancerläkare, vilken tur! Men det såg bara bra ut hos mig, så jg kunde också andas ut PUST!

    SvaraRadera