lördag 17 april 2010

Dopets läckerbitar!

Jag njuter fortfarande av dopet... det blev så lyckat, alla var så glada och har berömt oss så ... ROLIGT, man blir glad när festens gäster är nöjda!

Här hemma pysslas det för fullt, ni ska snart få ta del av mina projekt...... Pysslandet tar liksom aldrig slut, ibland blir det så bra, ibland undrar man vad man håller på med! ...men roligt är det...
Det har varit en händelserik vecka
Besök på mitt nya jobb (jaa, jag ska inte börja jobba än, absolut inte, men har blivit förflyttad till en ny skola, min gamla ska dem RIVA!!:( tänk att man river skolor som man deffinitivt inte tänker bygga upp igen, man knör istället in 350 elever på andra skolor där elevantalet redan är högt och uttrymmet trångt? )
Bvc besök där Solstrålens öron såg lite skumma ut...? (kanske hon haft en öroninflamation, hjälp har jag verkligen inte märkt detta? Läkarbesök väntar!)
Trädgårdsjobb??? (vilken trädgård, vi krattar, plockar sten och försöker föreställa oss att det kanske inom en när framtid ska bli GRÖNT!)
Jobbiga lämningar på förskolan (...då Snöflingan absolut inte vill vara där, det stökas och bråkas för mycket, trots det är hon verkligen inte den lugnaste, men jobbigt blir det...)
Trevligt besök från Strömstad, skönt att få känna svag doft av saltvatten...
Lördagsmat med TREVLIGA grannar, det behövs verkligen mellan allt slit på dessa tomter!
Det har hänt lite denna vecka med! och mindre blir det inte nästa vecka, då väntar
  • klädparty
  • hemkomst av mormoroch morfar
  • mer trädgård
  • och projekt trädgårdsritning
  • loppis
Och nu är snart helgen över...
Hur har er vecka sett ut?


Marielle ♥

5 kommentarer:

  1. Så kul med pyssel och härligt med ett lyckat dop! Tråkigt att de river er skola. VIsst är de kloka som beslutar om MÅNGA barn på samma ställe = (....nääää....tacka vet jag små skolor!

    Ha en bra fortsättning på helgen!

    Tack för ha-det-bra-på-semester-hälsningen!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert fikabord!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Min vecka har varit rätt stressig. Nu fortsätter stressen i vardagen. Det började med att yngste sonen har - öroninflammation! Som tur är har han inte särksilt ont, men det rinner och rinner ur örat. Det kan mycket väl hända att barn har öroninflammation utan att klaga. Andra har ont så de skriker!

    Fint med dopet. Kul när allt funkar som man planerat och alla är nöjda och glada.

    Jag är glad att min son besöker en liten skola, det finns bara en förstaklass. Blir det för mycket barn - omkring trettio eller så, så delar de klassen i två,
    Alla känner alla i skolan och det är nästan hemtrevligt.

    Ha en skön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Va skönt att dopet blev en sådan självklar succe =)

    Den vecka du beskriver innehåller mycket kul! Spännande med trädgårsprojekt av den kalibern ni har framför er!!!!

    K R a M // T i n a

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Nu har jag äntligen skickat min award vidare, TACK!
    Ha en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera